Deklaracja dostępności

Deklaracja Dostępności

Szkoła Podstawowa nr 18 im. Arkadego Fiedlera zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: sp18.zgora.pl

Data publikacji strony internetowej: 28.08.2017
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony: 23.12.2024

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Deklarację sporządzono dnia: 23.12.2024
Deklarację ostatnio aktualizowano dnia: 23.12.2024
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Treści lub funkcje niedostępne:

  • Zdjęcia nie posiadają prawidłowego opisu lub nie posiadają go wcale.
  • Filmy nie mają napisów i audiodeskrypcji.
  • Część plików nie jest dostępnych cyfrowo.
  • Część treści tekstowych nie jest dostępna cyfrowo.
  • Niektóre infografiki nie posiadają alternatywy w postaci pliku pdf.
  • Niektóre załączniki posiadają nieprawidłowe opisy kontekstowe lub nie posiadają ich wcale.
  • Niektóre linki występujące na stronie nie posiadają prawidłowego opisu kontekstowego lub nie posiadają go wcale.
  • Dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Cezary Jasiński adres e-mail: cezary.jasinski@sp18.zgora.pl

Wersja mobilna

Serwis został zbudowany w oparciu o metodę responsywną, która sprawia, że strona automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu. Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym. W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest czytelny i przyjazny w obsłudze.

Monitoring

W szkole zainstalowany jest system monitoringu – kontrolowane są wejścia i wyjścia osób z zewnątrz.

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków:

Główne wejście posiada schody oraz przystosowany dla wózków podjazd. 

Dostosowanie korytarzy:

Korytarze są dostosowane.

Dostosowanie schodów:

Schody nie są dostosowane do osób z niepełnosprawnościami.

Dostosowanie wind:

Budynek nie jest wyposażony w windy.

Dostępność pochylni:

Budynek nie posiada pochylni.

Dostępność platform:

Budynek nie posiada platform.

Dostępność informacji głosowych:

Budynek nie posiada głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących.

Dostępność pętli indukcyjnych:

Budynek nie posiada pętli indukcyjnych.

Dostosowanie parkingów:

Przy szkole znajdują się miejsca parkingowe zlokalizowane w pobliżu głównego wejścia do budynku.

Prawo wstępu z psem asystującym:

Do budynku szkoły może wejść osoba z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

Warunkiem wejścia na teren budynku z psem asystującym jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.

Dostępność tłumacza języka migowego:

W szkole nie ma możliwości skorzystania z usługi tłumacza migowego.

 

Informacja zwrotna

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Skip to content