Program konferencji
NAUCZYCIEL. CZAS. PRZESTRZEŃ. SZKOŁA.
(Podnoszenie efektywności procesu edukacji)
28 listopada 2019 roku
(Hotel „Aura”, godz. 9.30 -17.30)
Program konferencji:
9.30 – rejestracja uczestników konferencji
9.55 – otwarcie konferencji
Dyrektor Instytutu Pedagogiki: dr hab. Mirosław Kowalski, prof. UZ
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 18 mgr Andrzej Brychcy
10.00-11.30 wystąpienia zaproszonych gości (po 45 minut)
prof. dr hab. Beata Przyborowska, UMK w Toruniu, Integralnie o innowacjach w edukacji
prof. dr hab. Stanisław Dylak, UAM w Poznaniu, Kształcenie dla wyobraźni. CO i JAK realizować w kształceniu przedmiotowym?
11.30-12.00 przerwa kawowa
12.30-14.00 obrady plenarne I (wystąpienia po 15 minut)
Przewodniczą: dr hab. Lidia Kataryńczuk-Mania, prof. UZ
dr hab. Mirosław Kisiel, Uniwersytet Śląski
dr hab. Eunika Baron-Polańczyk, prof. UZ, Przemiany ICT a wyjaśnianie mechanizmów budowania wiedzy (przegląd teorii i dobrych praktyk)
dr hab. Mirosław Kisiel, Uniwersytet Śląski, Multibooki w pracy nauczyciela edukacji muzycznej pierwszego etapu kształcenia
dr Krzysztof Wawrzyniak, UAM w Poznaniu, Żyć jak uczymy, uczyć jak żyjemy – o wiarygodności zawodu nauczyciela
dr hab. Rafał Majzner, prof. ATH, Doskonalenie nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej w zakresie edukacji muzycznej
dr hab. Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk, prof. UZ, O co proszą i czego oczekują od systemu proinkluzyjnej edukacji uczniowie z niepełnosprawnościami
dr hab. Małgorzata Przybysz-Zaremba prof. PWSZ im. Stefana Batorego w Skierniewicach, Czas wolny a przejawy zachowań ryzykownych młodzieży – w kierunku poszukiwania „właściwych” oddziaływań prewencyjnych
14.00-15.00 obiad
15.00-17.00 obrady plenarne II (wystąpienia po15 minut)
Przewodniczą: dr hab. Małgorzata Kabat, prof. UAM
dr hab. Ewa Pasterniak-Kobyłecka, prof. UZ
dr hab. Małgorzata Kabat, prof. UAM w Poznaniu, Asertywność nauczyciela a jego efektywna działalność
dr hab. Ewa Skorek, prof. UZ, Profilaktyka dysfonii zawodowych u nauczycieli
dr hab. Ewa Kochanowska, prof. ATH, Pytania nauczyciela a rozwijanie kompetencji metapoznawczych dziecka.
dr hab. Pasterniak-Kobyłecka, prof. UZ, Role nauczyciela we współczesnej szkole. Edukator, mistrz czy menager?
dr hab. Lidia Kataryńczuk-Mania, prof. UZ, mgr Kuligowska Emilia, doktorantka UZ, Różne obszary muzycznej edukacji – z doświadczeń polskich i zagranicznych
dr Krzysztof Zajdel, UZ, Jakościowe wyzwania sprawowania funkcji dyrektora w szkole
dr Katarzyna Smoter, UJ w Krakowie, Kto chce nauczyć Johna matematyki, musi znać matematykę, znać Johna… i samego siebie. Kompetencje relacyjne i emocjonalne w pracy nauczyciela
dr Bogumiła Walak, Akademia im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wlkp., Problemy nauczycieli kształcenia zintegrowanego przedstawiane na łamach czasopism pedagogicznych
dr Jolanta Gebreselassie, Akademia im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wlkp., Zawód logopedy – oczekiwania środowiska szkolnego. Doniesienie z badań
mgr Ewa Szymanowska, Szkoła Podstawowa nr 2, Zakodowana edukacja, czyli o kodowaniu w edukacji wczesnoszkolnej
mgr Julia Nieścioruk, Akademia im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wlkp., Kreatywne formy i metody kształcenia na lekcjach języka angielskiego w szkole. Wybrane przykłady
dr Renata Malicka, (PWSZ Wałcz), Przeciwdziałanie zachowaniom destrukcyjnym uczniów w szkole
17.00-17.30 dyskusja i zakończenie konferencji